Neem het heft in eigen handen. Aan welke high valuable accounts wil jij verkopen? Laat marketing en sales als twee eenheid veelbelovende organisaties selecteren.
Zoom daarna in. Identificeer belangrijke stakeholders binnen de gekozen accounts. Trek hun aandacht. Neem ze mee op een onvergetelijke customer journey. Een enerverende rollercoaster. Een experience.
Hoe? Met een marketingcampagne die volledig is gepersonaliseerd. Tot in de puntjes.
You have what it takes! Blijf key stakeholders daarom nurturen met relevante, waardevolle informatie. Overtuig ze van jouw oplossing. Maak een connectie. Werk aan een strategisch partnerschap.
Zet HubSpot in. Dé tool waarmee je stakeholders bereikt, verrast en voor je wint.
Ga recht op je doel af. Ga de wereld van account based marketing (ABM) binnen.
Voor welke organisaties is account based marketing interessant? Laat onderstaande stellingen eens op je inwerken.
Zijn drie of vier stellingen op jouw situatie van toepassing? Dan is account based marketing mogelijk de juiste marketingstrategie voor jou.
ABM in een notendop: identificeer en selecteer accounts, wek de interesse van stakeholders, creëer een unieke experience, meet je inspanningen, verfijn de experience.
Met account based marketing trek je high value accounts over de finishlijn.
Laat marketing en sales eerst als twee eenheid een ideaal klantprofiel samenstellen.
Match dat ideale klantprofiel met de contacten in je CRM. Hoe? Met de ABM-software van HubSpot. Automatisch. In een handomdraai.
HubSpot AI haalt vervolgens de kastanjes voor je uit het vuur. De software identificeert automatisch de kansrijkste accounts. Jouw marketing- en salesteams stellen hieruit een shortlist samen.
Wijzen alle neuzen dezelfde kant op? Voorwaarts! Tijd voor campagnes die volledig zijn gepersonaliseerd. Tot in de details.
Trek de aandacht van key stakeholders. Verleid ze. Dwing ze om naar jouw unieke oplossing te kijken. De methode? Vuur precisie campagnes af middels sterk gepersonaliseerde content.
Verras, informeer en overtuig. Veni, vidi, vici.
Hoe overwin je? Leef je in. Schrijf over specifieke onderwerpen die aansluiten bij de unieke belevingswerelden van key stakeholders.
Wat posten ze op LinkedIn? Wie volgen ze, wie zijn hun volgers? Welk persbericht stuurde het bedrijf onlangs uit? Met ABM verdiep je je in de wereld van iedere stakeholder, keer je hem binnenstebuiten.
Verzamel alle informatie die beschikbaar is. Hoe specifieker hoe beter. Bijt je vast. Laat niet meer los. Alleen dan maak je content die op maat is gesneden. Content die overtuigt, een connectie die converteert.
De ABM-software van HubSpot helpt je om campagnes te automatiseren en te personaliseren.
Snel en efficiënt werken zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Zo bouw je voor ieder high value account aan een unieke beleving, geef je stakeholders the ride of a lifetime.
Creëer een unieke experience. Een paar voorbeelden. Geef met de ABM-software een persoonlijke draai aan landingspagina’s. Stem ze precies af op de behoeftes van jouw stakeholders. Integreer HubSpot en LinkedIn. Zet remote onboarding in. Gebruik personalized video. Zet live chat in.
Gebruik templates en snippets om snel persoonlijke e-mails op te stellen. Laat stakeholders online een afspraak in jouw agenda afblokken. Zomaar een greep uit de mogelijkheden van de HubSpot ABM-software. Software die jou beter laat focussen op high value accounts en key stakeholders.
Registreer alle touchpoints. Richt HubSpot dashboards in om overzicht over je accounts te houden. Bekijk in één oogopslag belangrijke mijlpalen. Stel notificaties in. Vergeet nooit een actie op te volgen.
Visualiseer je deal pipeline in real time. Gebruik reporting features.
Welke accounts bevinden zich in een bepaalde deal stage. Welke pagina’s bekijkt een stakeholder? Openen ze nurturing e-mails? Welke, hoe vaak?
Met de ABM-software van HubSpot til je het monitoren, analyseren en rapporteren van high value accounts naar een hoger niveau.
Wie overzicht heeft, kan beter prioriteiten stellen. Wie inzicht heeft, weet hoe hij een stakeholder moet benaderen.
Met inbound geef je je webtraffic een boost, converteer je bezoekers naar leads en help je prospects vervolgens tijdens hun hele sales cycle. Alles draait om het bieden van unieke customer journeys. Zo maak je van loyale klanten trouwe fans.
Het principe van inbound? Hoe meer leads in de top of the funnel, hoe meer prospects uiteindelijk converteren in de bottom of the funnel.
Bij account based marketing draai je deze funnel om. Je richt je direct op een set hoogwaardige accounts. Je bepaalt van te voren wie je voor je gaat winnen.
Dat maakt inbound en ABM complementair. Yin en Yang.
Met Inbound trek je de juiste potentiële klanten en ABM gebruikt marketing en sales om ‘het flywheel’ van de inbound methode te versnellen. Door Inbound te koppelen aan ABM kan je high target accounts beter identificeren, aantrekken en aan je binden.
Moutlaan 20
7523 MD Enschede