Onmisbare ABM Tools

Blogging@2x

Blogging

Social Media@2x

Social Media

SEO@2x

SEO

Landing Pages@2x

Landing Pages

Target Accounts

Target Accounts

Call to actions@2x

Calls-to-actions

Company Scoring

Company Scoring

E-mail@2x

E-mails

Over HubSpot

Voor wie is Account Based Marketing?

Voor welke organisaties is account based marketing interessant? Laat onderstaande stellingen eens op je inwerken. 

  • Je verkoopt high-value goederen of diensten; 
  • Je richt je op een selecte groep hoogwaardige accounts; 
  • Je communiceert met meerdere stakeholders binnen die accounts;
  • Je verkoopproces is complex.

Zijn drie of vier stellingen op jouw situatie van toepassing? Dan is account based marketing mogelijk de juiste marketingstrategie voor jou. 

ABM in een notendop: identificeer en selecteer accounts, wek de interesse van stakeholders, creëer een unieke experience, meet je inspanningen, verfijn de experience. 

Met account based marketing trek je high value accounts over de finishlijn.

Voor wie is Account Based Marketing?
Account Based Marketing in HubSpot | Inbnd

Richt het vizier

Laat marketing en sales eerst als twee eenheid een ideaal klantprofiel samenstellen. 

Match dat ideale klantprofiel met de contacten in je CRM. Hoe? Met de ABM-software van HubSpot. Automatisch. In een handomdraai. 

HubSpot AI haalt vervolgens de kastanjes voor je uit het vuur. De software identificeert automatisch de kansrijkste accounts. Jouw marketing- en salesteams stellen hieruit een shortlist samen.   

Wijzen alle neuzen dezelfde kant op? Voorwaarts! Tijd voor campagnes die volledig zijn gepersonaliseerd. Tot in de details.

Ontdek de voordelen

Gepersonaliseerde campagnes

Trek de aandacht van key stakeholders. Verleid ze. Dwing ze om naar jouw unieke oplossing te kijken. De methode? Vuur precisie campagnes af middels sterk gepersonaliseerde content. 

Verras, informeer en overtuig. Veni, vidi, vici.

Hoe overwin je? Leef je in. Schrijf over specifieke onderwerpen die aansluiten bij de unieke belevingswerelden van key stakeholders. 

Wat posten ze op LinkedIn? Wie volgen ze, wie zijn hun volgers? Welk persbericht stuurde het bedrijf onlangs uit? Met ABM verdiep je je in de wereld van iedere stakeholder, keer je hem binnenstebuiten.

Verzamel alle informatie die beschikbaar is. Hoe specifieker hoe beter. Bijt je vast. Laat niet meer los. Alleen dan maak je content die op maat is gesneden. Content die overtuigt, een connectie die converteert.

Gepersonaliseerde campagnes in HubSpot
Unieke account based marketing road trip

Unieke roadtrip

De ABM-software van HubSpot helpt je om campagnes te automatiseren en te personaliseren. 

Snel en efficiënt werken zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Zo bouw je voor ieder high value account aan een unieke beleving, geef je stakeholders the ride of a lifetime.

Creëer een unieke experience. Een paar voorbeelden. Geef met de ABM-software een persoonlijke draai aan landingspagina’s. Stem ze precies af op de behoeftes van jouw stakeholders. Integreer HubSpot en LinkedIn. Zet remote onboarding in. Gebruik personalized video. Zet live chat in. 

Gebruik templates en snippets om snel persoonlijke e-mails op te stellen. Laat stakeholders online een afspraak in jouw agenda afblokken. Zomaar een greep uit de mogelijkheden van de HubSpot ABM-software. Software die jou beter laat focussen op high value accounts en key stakeholders.

50 HubSpot Hacks - Inbnd

50 HubSpot Hacks

Op het juiste moment high target accounts beter identificeren, aantrekken en aan je binden. Dat is Account Based Marketing. Om al je ambitieuze doelen te realiseren, heb je een speciale tool nodig: HubSpot. Hier zijn 50 hacks, waarmee je HubSpot nóg effectiever inzet

Download 50 HubSpot Hacks

Houd koers!

Registreer alle touchpoints. Richt HubSpot dashboards in om overzicht over je accounts te houden. Bekijk in één oogopslag belangrijke mijlpalen. Stel notificaties in. Vergeet nooit een actie op te volgen.

Visualiseer je deal pipeline in real time. Gebruik reporting features. 

Welke accounts bevinden zich in een bepaalde deal stage. Welke pagina’s bekijkt een stakeholder? Openen ze nurturing e-mails? Welke, hoe vaak?

Met de ABM-software van HubSpot til je het monitoren, analyseren en rapporteren van high value accounts naar een hoger niveau.

Wie overzicht heeft, kan beter prioriteiten stellen. Wie inzicht heeft, weet hoe hij een stakeholder moet benaderen.

Account based marketing in HubSpot
ABM en Inbound zijn complementair

ABM en Inbound zijn complementair

Met inbound geef je je webtraffic een boost, converteer je bezoekers naar leads en help je prospects vervolgens tijdens hun hele sales cycle. Alles draait om het bieden van unieke customer journeys. Zo maak je van loyale klanten trouwe fans. 

Het principe van inbound? Hoe meer leads in de top of the funnel, hoe meer prospects uiteindelijk converteren in de bottom of the funnel. 

Bij account based marketing draai je deze funnel om. Je richt je direct op een set hoogwaardige accounts. Je bepaalt van te voren wie je voor je gaat winnen.

Dat maakt inbound en ABM complementair. Yin en Yang. 

Met Inbound trek je de juiste potentiële klanten en ABM gebruikt marketing en sales om ‘het flywheel’ van de inbound methode te versnellen. Door Inbound te koppelen aan ABM kan je high target accounts beter identificeren, aantrekken en aan je binden.

Lees hier meer