Verwachtingen overtreffen. Het doel van inbound service. Ambitieus? Nogal. Van ticketing tot chatbots en kennisbanken: grijp elke mogelijkheid en lever service op maat. Hieronder lees je hoe inbound de service van jouw bedrijf ondersteunt.
Een online ticketing systeem. Klanten bellen, chatten of mailen met de klantenservice. De vragen leg je digitaal vast. Vertrouwelijk. En altijd inzichtelijk voor jou.
Urgente vragen krijgen prioriteit. Je volgt openstaande ticketvragen op de voet en ziet de voortgang in real time. Via e-mails. Of je zoekt met het ticketnummer zelf op waar collega's mee bezig zijn.
Vraag beantwoord? Laat klanten hun ervaring aan het ticket koppelen.
1 uur ‘s nachts. De meeste mensen slapen. “Waarmee kan ik u van dienst zijn?”. Chatbots zijn altijd wakker. En ze werken 24/7 voor jou en jouw klanten.
Toekomstmuziek? Zet kunstmatige intelligentie nu al in en beantwoord vragen op een persoonlijke manier. Terwijl je slaapt.
Hoe vaak krijg je dezelfde vragen? Bouw een kennisbank, zet een FAQ (Frequently Asked Questions) online en ervaar het gemak. Kennis is gemak.
Klanten vinden steeds vaker zelf antwoord op hun vraag. Het is de snelste manier van service. Bovendien voer je minder telefoongesprekken en is de inbox leeg.
Hoe tevreden zijn jouw klanten? Vraag regelmatig om feedback aan klanten en kijk in hun brein. Een unieke kans.
Voorbeeld. Je peilt de klanttevredenheid (automatisch) na een order. Om een cijfer vragen is handig. Reactie krijgen op een open vraag is nóg beter.
Luister je echt naar klanten? Neem feedback serieus. Identificeer verbeterpunten. En vertaal ze naar concrete doelen die bijdragen aan groei van je bedrijf. Inbnd zet het doel op je KPI Dashboard en meet de voortgang.
Klanttevredenheid zet je ook in als testimonials en online reviews. Promotie bij uitstek.
Ticketing, chatbot, kennisbank en klanttevredenheid. Losse elementen of een geheel? Bespeur onderlinge verbanden en optimaliseer de service continu.
Bijvoorbeeld: een structurele analyse van vragen die via tickets of chatbots binnenkomen houdt de kennisbank levend. Je service is nog efficiënter, de klantreis verloopt soepeler en de klanttevredenheid stijgt.
Moutlaan 20
7523 MD Enschede